Black Friday,
voorbereiding is key

Black Friday & Cyber Monday (BFCM) vormen het hoogtepunt van het jaar voor e-commerce. De juiste voorbereiding kan het verschil maken tussen matige verkoopresultaten en een recordomzet. We hielpen al heel wat e-commerce klanten met hun BFCM online marketingaanpak. Tijdens onze 'Black Friday, voorbereiding is key'-opleiding leer jij:

  • Wat een Black Friday marketing aanpak inhoudt (voor, tijdens en na)
  • Hoe je relevante acties of boodschappen bepaalt voor deze periode (en wat met je marge?)
  • Hoe je effectieve campagnes opzet via social media, Google (paid & organisch) & e-mailmarketing
  • Technieken & tools om je webshop klaar te stomen voor meer conversie
  • Je learnings toe te passen in de praktijk, tijdens het 1 op 1 opvolgmoment

nieuw

Deze opleiding volgen?

€ 650
€ 455 * excl. BTW
*  Mét 30% KMO-portefeuille
15 sep. 2025
9.30u - 16.30u
Yappa HQ, Eikaart 6, Bilzen

Jouw gids

Jeroen
Jeroen Peetermans
digital strateeg met +10j ervaring in e-commerce

In 't kort

In onze Black Friday & Cyber Monday opleiding kom jij te weten hoe je je webshop optimaal voorbereidt om het meeste uit deze periode te halen. Van aanpak en planning tot acties en adverteren, deze cursus biedt je de essentiële tools en marketing inzichten om je omzet te maximaliseren.

Voor wie is deze opleiding?

Onze Black Friday special is handig voor e-commerce ondernemers, webshopmanagers en marketingprofessionals die zich willen voorbereiden op enkele van de grootste online verkoopdagen van het jaar.

Programma

Van one shot naar duurzame groei

Een succesvolle Black Friday & Cyber Monday-verkoop begint met een duidelijke strategie en planning. Deze digital aanpak omvat het zorgvuldig in kaart brengen van je doelgroep en het kiezen van de juiste kanalen. 

Voorbereiding is essentieel: we bespreken hoe je je marketingkalender opstelt, tijdige promoties plant, en zorgt dat je team volledig voorbereid is voor de BFCM-periode.

Acties en boodschappen: hoe ga je ermee om voor BFCM

BFCM kan deals en promo's inhouden, maar dat moet niet altijd zo zijn. We gaan dieper in op hoe je de juiste boodschap ontwikkelt die aansluit bij de koopmotieven van je klanten in deze periode.

Daarbij moeten we nu al vertellen dat er meerdere pistes zijn, uiteindelijk is het nog altijd aan jou of jouw bedrijf de verantwoordelijkheid om knopen door te hakken in de strategie. Jij beslist wat het beste past bij jouw bedrijfscultuur en -waarden, wij laten in deze opleiding de opties zien.

Relevant inzetten van online kanalen (Social, Google & E-mail)

We duiken in de opzet van krachtige marketingcampagnes via social media, Google Ads, organisch zoekverkeer en e-mailmarketing. We passen dit samen toe op verschillende fases: voor, tijdens en na BFCM. 

Al te vaak wordt er enkel nagedacht over acties voor BFCM zelf, terwijl het succes voor je resultaat al maanden ervoor wordt vastgelegd. En ook, na Black Friday stopt het niet. Deze impulsaankopers hebben wat extra liefde nodig, want anders is de kans groot dat je ze nooit meer terug zal zien. Wat natuurlijk zonde is van de acquisitiekost.

Technieken & tools om je webshop klaar te stomen voor meer conversie

Een piek in bezoekersaantallen moet leiden tot een piek in conversies. Daarom bespreken we in deze sessie hoe je je webshop optimaliseert voor maximale omzet tijdens BFCM. We kijken naar enkele CRO-technieken zoals het vereenvoudigen van het checkout-proces, het creëren van overtuigende landingspagina's en het inzetten van urgency (schaarste) en trust elements (reviews, badges).

Best practices en échte Yappa-cases

Leren van de successen en uitdagingen van anderen is een krachtig hulpmiddel. We delen praktijkvoorbeelden van échte Yappa-cases waarin succesvolle BFCM-campagnes werden opgezet. Je krijgt inzichten in wat werkt, welke valkuilen je kunt vermijden en hoe je kunt optimaliseren op basis van data en resultaten uit het verleden.

1-op-1 coaching na de opleiding

Ook na de opleiding sta je er niet alleen voor. Met een persoonlijke 1-op-1 coaching zorgen we ervoor dat je de opgedane kennis optimaal toepast in je eigen projecten en werkomgeving.


Wat neem je mee?

  • Een laptop
  • Een grote portie enthousiasme

Je gids aan het woord

Jeroen
Ik neem je mee in een gestructureerde online marketing aanpak voor BFCM. Je zal snel inzien dat niet zozeer de Black Friday & Cyber Monday-dagen belangrijk zijn, maar vooral de maanden ervoor en erna.
Jeroen Peetermans
digital strateeg

Certificaat

"Gaido original"

Na de opleiding ontvang je van ons een officieel Gaido certificaat. Leuk weetje, deze zal je ook kunnen delen op je LinkedIn-profiel.

  • Kwalitatieve opleiding

    Met echte cases en best practices
  • Follow-up door jouw gids

    1-op-1 coaching sessie
  • Lekkere, gezonde lunch

    Voor energie en focus
  • Inspirerende locatie

    Pssst, we hebben zelfs een ballenbad


Verdien tot 30% terug via KMO-portefeuille

Wij zijn erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille, een subsidie van de Vlaamse overheid. Met deze maatregel kan je als onderneming tot € 7.500 subsidie ontvangen voor advies of opleidingen. Heb je vragen over de KMO-portefeuille? Check onze veelgestelde vragen of geef gerust een seintje. We helpen je met plezier verder.

Inschrijven voor deze opleiding

Persoonlijke gegevens

Bedrijfsgegevens

Jouw gegevens worden bewaard. Check onze privacy policy.