Programma
De ideale mix van marketing tools voor je webshop
Als e-commerce owner heb je een goed afgestemde set marketingtools nodig om je omzet een boost te geven of om jezelf tijd te besparen. In deze opleiding ontdekken e-commerce managers en ondernemers een tool stack framework voor klantdata, e-mailmarketing, SEO, design en data-analyse. We leren jou niet om iedere tool in de diepte te gebruiken, maar we helpen jou om door de bomen het bos te zien. Op die manier kan je betere beslissingen maken richting je tool stack voor de toekomst.
Van e-mail tool naar customer data platform
Leer hoe je de transitie maakt van eenvoudige e-mailtools naar een krachtig Customer Data Platform (CDP) dat al je klantdata centraliseert en personaliseert voor gerichte marketingacties. Ontdek de meerwaarde ervan dankzij cases (buiten en binnen Yappa) en hoe segmenteren tot op een dieper niveau eruit ziet. We vergelijken en vertellen uit eigen ervaring waar de verschillen zich net bevinden.
Tools die aan bod komen: Mailchimp, Klaviyo, Custobar, Hubspot
SEO Tools
Je ontdekt de belangrijkste SEO-tools en leert hoe je deze gebruikt om beter te ranken in zoekmachines, meer organisch verkeer te genereren, en technische problemen op te lossen. We geven jou mee welke features in SEO tools een must have zijn en nice to have zijn om je SEO resultaat beter te begrijpen.
Tools die aan bod komen: Google Search Console, SEMRush & verschillende browser plugins
Design & Creatie Tools
Je leert welke tools je het best kunt gebruiken voor aantrekkelijke designs die je webshop of social meda laten opvallen, zonder dat je een designexpert hoeft te zijn. We gaan ook dieper in op ondertitels en voiceovers in AI tools. Voor de duidelijk de lesgever is geen content creator, maar een strateeg die jou laat inzien wat jou het meeste tijd bespaart en welke mogelijkheden je mogelijks nog helemaal niet kent.
Tools die aan bod komen: Canva, CapCut & diverse AI tools als Lumen5 & InVideo
Gebruikersgedrag analyseren
Verkeer genereren naar je webshop is een ding, ze nog meer laten converteren is een andere opgave. Dit vereist inzicht in het gedrag van je bezoekers en het vermogen om hun interacties met je website te analyseren. CRO-tools helpen je knelpunten te identificeren, gebruikservaringen te verbeteren en uiteindelijk meer conversies te genereren.
Tools die aan bod komen: Google Analytics, Varify, ABLyft & Clarity
Best practices, tips voor licenties en échte Yappa-cases
Je levert ons op voorhand een lijst aan van je huidige tool stack en wat je wel of niet al getest hebt aan tools in het verleden. Deze input gebruiken we om gerichter ook feedback te geven tijdens de opleiding. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en Yappa-cases leer je hoe je het maximale uit deze marketing tools haalt, inclusief tips voor het kiezen en onderhandelen van de juiste licenties.
1-op-1 coaching na de opleiding
Ook na de opleiding sta je er niet alleen voor. Met persoonlijke 1-op-1 coaching zorgen we ervoor dat je de opgedane kennis optimaal toepast in je eigen projecten en werkomgeving.
Zin in meer? Check dan ook zeker onze Masterclasses en doe je voordeel! Deze opleiding maakt deel uit van de Masterclass E-commerce.