Programma Opleiding Google Ads Basis
1) Basisbegrippen en campagnetypes
Je leert wat termen als 'zoekwoorden', 'zoektermen', 'biedstrategieën' en 'conversies' betekenen en hoe je deze kan toepassen in jouw campagnes. Naast de basisbegrippen van Google Ads, ontdek je alle verschillende campagnetypes: van Performance Max en Display tot Search en Discovery. Je leert te herkennen welk type het meest geschikt is voor welke doeleinden en hoe je deze kan instellen en beheren. Hierdoor ben je in staat om jouw doelgroep(en) op verschillende manieren te bereiken en je advertentiebudget zo effectief mogelijk in te zetten.
2) Advertenties optimaliseren voor meer rendement
Tijdens dit onderdeel leer je hoe je advertenties optimaliseert en hoe je de prestaties van jouw campagnes evalueert. Je leert hoe je advertenties kunt bijsturen op basis van de prestaties van zoekwoorden, advertentieteksten en doelgroepen. Je leert ook hoe je de effectiviteit van jouw campagnes kunt meten met behulp van statistieken zoals klikfrequentie (CTR), kost per conversie en kost per klik (CPC).
3) Budgetbeheer en rapportage
Deze derde module leert je hoe je jouw advertentiebudget beheert en hoe je rapportages genereert die inzicht geven in de prestaties van jouw campagnes. Je leert hoe je een budget kunt instellen en bewaken, zodat je niet te veel uitgeeft aan advertenties. Je leert hoe je rapportages zelf aanmaakt die de belangrijke statistieken laten zien, zoals de kosten per conversie, de klikfrequentie (CTR) en het rendement op advertentie-uitgaven (ROAS). Zo kun je jouw prestaties meten en bijsturen waar nodig.
4) Echte cases en voorbeelden
Een belangrijk onderdeel van deze opleiding is het bespreken van echte cases en voorbeelden. Door middel van deze praktijkvoorbeelden krijg je een beter begrip van hoe Google Ads werkt en hoe je het kan toepassen in de praktijk. Dit is ook het perfecte moment om je eigen vragen of uitdagingen aan te kaarten bij onze performance expert.