Google Ads Basis

Je producten of diensten extra promoten in de meest bekende zoekmachine? Snel bovenaan staan in Google? Deze (basis)opleiding gidst jou naar succesvol adverteren in Google. Je leert:

  • Wat Google Ads is en de verschillende campagnetypes
  • Hoe je zoekwoorden strategisch kiest en inzet
  • Hoe je advertentieprestaties meet en analyseert
  • Hoe je advertentie(sets) optimaliseert voor meer rendement
  • Van best practices tot échte Yappa-cases

Klaar voor jouw kennisreis?

€ 1.200
€ 899
Onderwerp
Online Marketing
Start
21 jun. 2024
Locatie
Bilzen

Jouw gids

Matthias
Matthias Vanherle
Performance Marketeer

In 't kort

Met deze Google Ads Basics-opleiding leer je succesvol te adverteren in Google. Je leert rechtstreeks bij van onze meest ervaren performance marketeers. Van zoekwoordenonderzoek doen en campagnestructuur bepalen tot campagnes opmaken en evalueren. Na deze opleiding kan je zelf aan de slag!

PS: We zijn Google Premier Partner. Hierdoor behoren we tot de top 3% van Google Partners in ons land. Google maakt deze selectie op basis van kwaliteit advertentiecampagnes in Google Ads, beheerd advertentiebudget en behoud van klanten.

Voor wie?

Deze opleiding is ideaal voor ondernemers, marketing managers of (online) marketeers die hun eerste stappen zetten in het opzetten of beheren van Google Ads-campagnes. Je hebt nog niet veel ervaring in het dagdagelijks beheer, maar je wilt wel je plan kunnen trekken in dit advertentiekanaal. Het kan ook zijn dat je betere marketingbeslissingen wil maken voor je bedrijf. Hiervoor heb je goed zicht nodig op wat Google Ads is en wat je ermee kan en niet kan.

Programma Opleiding Google Ads Basis

1) Basisbegrippen en campagnetypes

Je leert wat termen als 'zoekwoorden', 'zoektermen', 'biedstrategieën' en 'conversies' betekenen en hoe je deze kan toepassen in jouw campagnes. Naast de basisbegrippen van Google Ads, ontdek je alle verschillende campagnetypes: van Performance Max en Display tot Search en Discovery. Je leert te herkennen welk type het meest geschikt is voor welke doeleinden en hoe je deze kan instellen en beheren. Hierdoor ben je in staat om jouw doelgroep(en) op verschillende manieren te bereiken en je advertentiebudget zo effectief mogelijk in te zetten.

2) Advertenties optimaliseren voor meer rendement

Tijdens dit onderdeel leer je hoe je advertenties optimaliseert en hoe je de prestaties van jouw campagnes evalueert. Je leert hoe je advertenties kunt bijsturen op basis van de prestaties van zoekwoorden, advertentieteksten en doelgroepen. Je leert ook hoe je de effectiviteit van jouw campagnes kunt meten met behulp van statistieken zoals klikfrequentie (CTR), kost per conversie en kost per klik (CPC).

3) Budgetbeheer en rapportage

Deze derde module leert je hoe je jouw advertentiebudget beheert en hoe je rapportages genereert die inzicht geven in de prestaties van jouw campagnes. Je leert hoe je een budget kunt instellen en bewaken, zodat je niet te veel uitgeeft aan advertenties. Je leert hoe je rapportages zelf aanmaakt die de belangrijke statistieken laten zien, zoals de kosten per conversie, de klikfrequentie (CTR) en het rendement op advertentie-uitgaven (ROAS). Zo kun je jouw prestaties meten en bijsturen waar nodig.

4) Echte cases en voorbeelden

Een belangrijk onderdeel van deze opleiding is het bespreken van echte cases en voorbeelden. Door middel van deze praktijkvoorbeelden krijg je een beter begrip van hoe Google Ads werkt en hoe je het kan toepassen in de praktijk. Dit is ook het perfecte moment om je eigen vragen of uitdagingen aan te kaarten bij onze performance expert.

Ontvang jouw Gaido Diploma

Na de opleiding ontvang je het exclusieve Gaido Diploma als bewijs van voltooiing. Dit certificaat kan je ook digitaal toevoegen aan je LinkedIn-profiel. Op die manier laat je je opgedane vaardigheden en kennis zien aan je eigen netwerk. Dit is trouwens een uitstekend middel om jezelf nog meer te onderscheiden in de arbeidsmarkt.

Opleiding voor je team of in groep

Met onze unieke programma's rond digital, branding, analytics en online marketing maken we jouw team future-proof. Kies voor een teamopleiding zodat je nog meer impact kan maken voor jouw bedrijf. Het is leuk, slim en ook extra voordelig om een teamopleiding te boeken. We beginnen met een intake en werken vervolgens een maatwerkprogramma uit. De waar en wanneer kies jij, wij zorgen voor een interessant leermoment.

  • Google Ads Specialist

    Leer van onze meest ervaren performance experten
  • Opvolging na de opleiding

    1-on-1 coaching via online sessie (1u)
  • Deluxe Broodjes

    Onze food developer Ben maakt een overheerlijke lunch

Nog vragen over onze opleidingen?

Van inschrijven tot annuleren. Van lunch tot KMO-portefeuille. Vind een antwoord op alle veelgestelde vragen.


Verdien tot 30% terug via KMO-portefeuille

Wij zijn erkend dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dit is een subsidie van de Vlaamse overheid. Met deze maatregel kan een onderneming tot €7.500 subsidies krijgen voor het volgen van een opleiding.

Inschrijven voor deze opleiding

Persoonlijke gegevens

Uw gegevens worden bewaard. Check onze privacy policy.