Marketingstrategie ontwikkelen en implementeren

Wil je je marketingstrategie versterken en nieuwe omzetstromen identificeren voor je bedrijf? Dan is deze opleiding zeker iets voor jou. We helpen jou met het verfijnen van je marketingstrategie en resultaten te verbeteren:

  • Wat is de relatie tussen strategie, bedrijfsdoelen en doelgroep
  • Ontwikkel een beter begrip van jouw klanten en hun behoeften
  • Leer hoe je je merk kan differentiëren t.a.v. concurrenten
  • Beweeg jezelf van vage doelstellingen naar concrete KPI's
  • Praktische toepassing op je eigen bedrijf en marketingstrategie

Klaar voor jouw kennisreis?

€ 1.299
€ 1.099
Onderwerp
Strategie
Start
23 mei 2023
28 aug. 2023
Duur
1 dag
Locatie
Bilzen

Jouw gids

Jeroen
Jeroen Peetermans
Marketing Strateeg

In 't kort

Ben je zoekende in je marketingstrategie? Hoe differentieer ik me van concurrenten, welke kanalen zijn prioriteit, hoe evalueer ik marketingcampagnes, etc. We leren jou een framework aan om deze vragen zelf te beantwoorden binnen je bedrijf. Na deze opleiding ga je gerichter aan het werk!

Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor ondernemers, marketing managers of leidinggevenden van communicatieteams. Deze opleiding is eveneens ideaal als je de enige marketeer in een bedrijf bent. Deze opleiding geeft jou namelijk een complete basis om je job nog beter te doen. Je kan het management een beter, onderbouwd marketingplan bezorgen. Heb je er al zin in? Wij ook!

Programma Opleiding Marketingstrategie

1) Definiëren van doelgroepen en hun noden

Deelnemers leren hoe ze een effectieve marketingstrategie ontwikkelen. We beginnen met het definiëren van de doelgroep en het identificeren van hun behoeften en wensen. Vervolgens kijken we naar het creëren van waardeproposities die aansluiten bij deze behoeften en wensen. Ook bespreken we hoe je inspeelt op veranderingen in de markt en de concurrentie.

2) Van SWOT naar acties en prioriteiten

In dit gedeelte leer je hoe je een marketingplan opstelt dat past bij de strategie van jouw bedrijf. We beginnen met het bepalen van de doelen van het marketingplan en hoe deze bijdragen aan de algemene bedrijfsdoelen. Vervolgens bespreken we hoe je een SWOT-analyse uitvoert om sterke en zwakke punten van het bedrijf te identificeren, en vooral hoe je hierop inspeelt met je marketingstrategie.

3) Marketingkanalen onder de loep

We duiken opnieuw een stapje dieper in je marketingstrategie. We bespreken de verschillende marketingkanalen die je kan inzetten. Daarbij horen natuurlijk de laatste trends in marketingland en vooral wat daarvan relevant is en wat niet. Het resultaat is een up-to-date overzicht van de mogelijkheden in marketingkanalen (digital first, maar we vergeten offline zeker niet).

4) Budget & KPI's meten

Ontvang gerichte handvaten om je eigen marketingbudget op te stellen. We hebben het over branding, acquisitie en retentie. Hoe verhouden deze zich en wat betekent dit dan voor je budget? Verder gaan we in op KPI's en hoe je deze het beste meet. We winden er geen doekjes om: meten in marketing is de laatste tijd zeer uitdagend geworden. Uitdagend, maar niet onmogelijk. Verre van.

5) Toepassen op jouw case of bedrijf

Je past zelf de inzichten toe die je hebt geleerd. Je vertaalt deze naar een praktisch actieplan voor je eigen bedrijf of marketing. Ga aan de slag met jouw USP's, doelgroepen, doelstellingen en verschillende elementen van de marketingmix. Ga naar huis met een roadmap!

Ontvang jouw Gaido Diploma

Na de opleiding ontvang je het exclusieve Gaido Diploma als bewijs van voltooiing. Dit certificaat kan je ook digitaal toevoegen aan je LinkedIn-profiel. Op die manier laat je je opgedane vaardigheden en kennis zien aan je eigen netwerk. Dit is trouwens een uitstekend middel om jezelf nog meer te onderscheiden in de arbeidsmarkt.

Opleiding voor je team of in groep

Met onze unieke programma's rond digital, creativiteit, analytics en online marketing maken we jouw team future-proof. Kies voor een teamopleiding zodat je nog meer impact kan maken voor jouw bedrijf. Het is leuk, slim en ook extra voordelig om een teamopleiding te boeken. We beginnen met een intake en werken vervolgens een maatwerkprogramma uit. De waar en wanneer kies jij, wij zorgen voor een interessant leermoment.

  • Inspirerende locatie

    Geen saai kantoor, wel een ballenbad
  • Opvolging na de opleiding

    1-on-1 coaching via online sessie (1u)
  • Deluxe Broodjes

    Onze food developer Ben maakt een overheerlijke lunch

Nog vragen over onze opleidingen?

Van inschrijven tot annuleren. Van lunch tot KMO-portefeuille. Vind een antwoord op alle veelgestelde vragen.


Verdien tot 30% terug via KMO-portefeuille

Wij zijn erkend dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dit is een subsidie van de Vlaamse overheid. Met deze maatregel kan een onderneming tot €7.500 subsidies krijgen voor het volgen van een opleiding.

Inschrijven voor deze opleiding

Persoonlijke gegevens

Uw gegevens worden bewaard. Check onze privacy policy.