Persona & Customer Journey Mapping

Als je als bedrijf echt wil begrijpen wie jouw klanten zijn, waar ze wakker van liggen en hoe je hen kan verrassen, dan zijn persona's in combinatie met een customer journey de cruciale stap. In deze opleiding leer je deze tools zelf inzetten om zo nieuwe inzichten te vergaren over je klanten en hun reis doorheen het aankoopproces. Je leert:

  • Wat het belang is van persona's en de klantenreis
  • Hoe je informatie verzamelt om persona's en customer journey op te stellen
  • Hoe je deze tools gebruikt om betere business beslissingen te maken
  • Methodes en technieken om zelf customer journey maps te maken voor je doelgroep(en)
  • Van interactieve oefeningen tot het toepassen van technieken

nieuw

Klaar voor jouw kennisreis?

€ 1.099
Onderwerp
Strategie
Start
15 jun. 2023
21 sep. 2023
Duur
1 dag
Locatie
Bilzen

Jouw gids

Jeroen
Jeroen Peetermans
Business Strateeg

In 't kort

Deze opleiding geeft jou de kennis om je eigen marketingstrategie en bedrijgsprocessen op een klantgerichte manier te optimaliseren. De klant centraal zetten, zoals dat al lang rondgaat, maar dan in de praktijk en op jouw case toegepast. Versterk je concurrentiepositie en begrijp je doelgroepen nog beter!

Voor wie?

Als je verantwoordelijk bent voor het opstellen van je marketing- of communicatieplan van je onderneming, dan ben je hier zeker op je plaats. Daarnaast halen productmanagers, salesmedewerkers en bedrijfsstrategen veel voordelen en inzichten uit deze opleiding. Zet een bewust stapje terug om erna veel meer stappen vooruit te zetten!

Programma Opleiding Persona & Customer Journey Mapping

1) Het belang van persona's en de klantenreis

We halen eerst het belang aan van persona's en customer journey mapping in een bedrijfscontext. Deze tools helpen je om klanten beter te begrijpen. Duidelijk, maar wat betekent dat nu echt. We halen concrete cases van bedrijven die wij hebben begeleid. Zo geven we jou een concreet beeld wat dit stapje terug zal betekenen voor je eigen bedrijf of strategie.

2) Hoe data en input verzamelen

Om goede persona's of customer journey map te maken, is het essentieel om te vertrekken vanuit correcte input of informatie. Deze input kan je op verschillende manieren verzamelen: van diepte-interviews en surveys tot data-analyse. We overlopen de verschillende mogelijkheden en geven enkele voorbeelden hoe je deze data analyseert en interpreteert.

3) Methodes en technieken

We leren jou enkele visuele hulpmiddelen aan om zelf aan de slag te gaan met persona's en customer journey mapping. Vergeet niet, dat je per doelgroep, dienst en product soms deze oefening moet maken. Verder leggen we jou uit hoe je deze mapping kan aanpassen aan jouw noden of doelgroep en hoe je dus kansen of opportuniteiten gaat spotten.

4) Interactief oefenen en toepassen

Wij laten strategie landen. We passen de aangeleerde techniek toe op een van de cases in de groep. Door te doen, leer je het meeste. Onze strateeg zal jou tips geven, blind spots identificeren en corrigeren op bepaalde punten. Daar mag je vanuit gaan.

Ontvang jouw Gaido Diploma

Na de opleiding ontvang je het exclusieve Gaido Diploma als bewijs van voltooiing. Dit certificaat kan je ook digitaal toevoegen aan je LinkedIn-profiel. Op die manier laat je je opgedane vaardigheden en kennis zien aan je eigen netwerk. Dit is trouwens een uitstekend middel om jezelf nog meer te onderscheiden in de arbeidsmarkt.

Opleiding voor je team of in groep

Met onze unieke programma's rond digital, creativiteit, analytics en online marketing maken we jouw team future-proof. Kies voor een teamopleiding zodat je nog meer impact kan maken voor jouw bedrijf. Het is leuk, slim en ook extra voordelig om een teamopleiding te boeken. We beginnen met een intake en werken vervolgens een maatwerkprogramma uit. De waar en wanneer kies jij, wij zorgen voor een interessant leermoment.

  • Wij laten strategie landen

    Samen oefenen op jouw case
  • Opvolging na de opleiding

    1-on-1 coaching via online sessie (1u)
  • Deluxe Broodjes

    Onze food developer Ben maakt een overheerlijke lunch

Nog vragen over onze opleidingen?

Van inschrijven tot annuleren. Van lunch tot KMO-portefeuille. Vind een antwoord op alle veelgestelde vragen.


Verdien tot 30% terug via KMO-portefeuille

Wij zijn erkend dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dit is een subsidie van de Vlaamse overheid. Met deze maatregel kan een onderneming tot €7.500 subsidies krijgen voor het volgen van een opleiding.

Inschrijven voor deze opleiding

Persoonlijke gegevens

Uw gegevens worden bewaard. Check onze privacy policy.