Programma Opleiding Persona & Customer Journey Mapping
1) Het belang van persona's en de klantenreis
We halen eerst het belang aan van persona's en customer journey mapping in een bedrijfscontext. Deze tools helpen je om klanten beter te begrijpen. Duidelijk, maar wat betekent dat nu echt. We halen concrete cases van bedrijven die wij hebben begeleid. Zo geven we jou een concreet beeld wat dit stapje terug zal betekenen voor je eigen bedrijf of strategie.
2) Hoe data en input verzamelen
Om goede persona's of customer journey map te maken, is het essentieel om te vertrekken vanuit correcte input of informatie. Deze input kan je op verschillende manieren verzamelen: van diepte-interviews en surveys tot data-analyse. We overlopen de verschillende mogelijkheden en geven enkele voorbeelden hoe je deze data analyseert en interpreteert.
3) Methodes en technieken
We leren jou enkele visuele hulpmiddelen aan om zelf aan de slag te gaan met persona's en customer journey mapping. Vergeet niet, dat je per doelgroep, dienst en product soms deze oefening moet maken. Verder leggen we jou uit hoe je deze mapping kan aanpassen aan jouw noden of doelgroep en hoe je dus kansen of opportuniteiten gaat spotten.
4) Interactief oefenen en toepassen
Wij laten strategie landen. We passen de aangeleerde techniek toe op een van de cases in de groep. Door te doen, leer je het meeste. Onze strateeg zal jou tips geven, blind spots identificeren en corrigeren op bepaalde punten. Daar mag je vanuit gaan.